Mline.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om je beter van dienst te kunnen zijn, daarnaast willen we graag jouw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij je beter en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies?

  • Gratis verzending
  • Gratis retournering
  • Veilig betalen
  • 100 dagen omruilgarantie op matrassen
M line
 

Maak een afspraak bij de dealer Maak een afspraak

Tips om te slapen in de warmte

Tips om te slapen in de warmte

De zomer is een periode waar veel mensen naar uitkijken, maar er zit ook een keerzijde aan. Door de warmte heeft een groot aantal mensen namelijk moeite met in slaap vallen. Een goede nachtrust is echter essentieel voor je gezondheid. Dus hoe kun je ervoor zorgen dat je nog steeds kunt slapen in de warmte? M line schiet je te hulp!

Een benauwde lucht, hoge temperaturen en een plakkerig gevoel. Je kunt er allemaal last van krijgen in de zomer als het erg warm is. Zit jij met je handen in het haar, omdat je niet weet hoe je kunt afkoelen? Kun je niet meer slapen door de warmte en zoek je oplossingen? Gebruik dan de praktische tips uit deze blog en ontdek hoe jij en je familieleden op verschillende manieren weer een goede nachtrust kunnen ervaren.

Blijf sportieve activiteiten doen

Als het heel lekker weer is buiten, dan is het verleidelijk om het wekelijkse bezoek aan de sportschool of sportverenigin over te slaan en in plaats daarvan te zonnen in je tuin. Toch is het juist belangrijk om sportief bezig te blijven in tijden van warmte. Door de hitte en het sporten ga je namelijk extra zweten waardoor je lichaam afkoelt. Dit zorgt ervoor dat je minder zweet gedurende de nacht.

Extra tip van M line: een matras met goede ventilatie zoals ons Cool Motion 5 matras helpt ook tegen overmatig zweten in bed.

Drink genoeg water

Genoeg hydrateren is in ieder seizoen van het jaar belangrijk, maar vooral als de temperatuurmeter stijgt moet je niet vergeten af en toe een glas water te nuttigen. Een geschat advies is om 2 liter water per dag te drinken. Met die hoeveelheid blijft je lichaam namelijk optimaal functioneren. Vind je het lastig om rekening te houden met liters? Omgerekend is 2 liter water ongeveer 8 tot 10 glazen water. Om aan deze hoeveelheid te komen helpt het om een glas water bij je bed te zetten die je drinkt voor het slapengaan én zodra je wakker wordt.

Sluit de ramen en deuren en zet de airco aan

Veel mensen zijn geneigd om het raam open te zetten als het warm is, zodat het kan doorwaaien in huis. Toch zorgt het doorwaaien er juist voor dat er warme lucht naar binnenkomt. Vervolgens is het ‘s nachts warm en benauwd in huis. Om dit te voorkomen kun je beter alles sluiten en zonlicht zoveel mogelijk tegenhouden. Als je airco hebt, zet deze dan aan om een aangename temperatuur te bereiken. Vergeet de airco niet uit te zetten als je gaat slapen. Zodra het in de avond buiten afkoelt tot onder de 20 graden, dan kunnen de ramen weer open. Als de buitentemperatuur koeler is dan de binnentemperatuur help het wel om de ramen open te zetten.

Voor het slapen gaan

Er zijn een paar dingen die je kort voordat je gaat slapen kunt doen om een goede nachtrust te ervaren, zelfs met tropische temperaturen. Jezelf insmeren met koelende crème zoals aftersun helpt ten eerste om je lichaam af te koelen. Wat ook helpt om te slapen in de hitte is een pyjama te dragen. Dit zorgt ervoor dat het zweet niet op je lichaam blijft liggen en dat je niet wakker wordt door de hoeveelheid nachtzweet in je bed. Ten derde helpt het om één uur voor het slapen niet meer naar schermen te kijken zoals die van je laptop of mobiel. Geef je ogen alvast wat rust en stop met nadenken over de dingen die je nog moet doen. Ga in plaats van tv kijken of op je telefoon zitten bijvoorbeeld ontspannen een boek lezen. Je zult merken dat je uiteindelijk dan wel vanzelf in slaap valt ondanks de warmte.

Slaaptips voor het jongste familielid

Regelmatig horen wij ouders worstelen met het volgende probleem: ‘’mijn kind kan niet slapen door de warmte’’. Voor kinderen is het soms extra lastig, omdat ze niet weten waardoor het komt dat ze niet kunnen slapen. Bovendien vinden kinderen het vaak moeilijk om hulp te vragen bij de ouders. Heeft jouw kleintje ook last van slecht slapen in de warmte? Zorg dan ten eerste dat de kinderkamer een temperatuur heeft van 18 of 19 graden door overdag de airco aan te zetten en een uur voor het slapen weer uit te zetten. Als je geen airco, scherm dan de zonnestralen zoveel mogelijk af zodat de kamer niet opwarmt en gebruik een ventilator voor luchtcirculatie. Het helpt ook om je kind te laten douchen voor het bedtijd is. Dit koelt het lichaam af én zorgt voor minder zweet.

Terug naar overzicht
Matrassenwijzer. Ontdek welke matras het beste bij u past.

Matrassenwijzer

Ontdek welke matras
het beste bij je past.

Doe de test
Verkooppunten. Altijd een verkooppunt in de buurt.
Verkooppunten

Altijd een verkooppunt
in de buurt.

Vind verkooppunten