Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt M line gebruik van cookies. Door op "Ik ga akkoord" te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ik ga akkoord

Kijk hier voor een M line verkooppunt in de buurt

Onze Slaaptips

Tips voor het slapen
Naast een uitstekend bed, kunt u zelf ook nog een aantal factoren beïnvloeden die bepalen hoe goed u slaapt.  Onderstaand treft u een aantal tips aan waarmee u uw slaap zelf kunt verbeteren, waarbij regelmaat centraal staat.

  • Zorg ervoor dat de slaapkamer goed geventileerd wordt en er voldoende aanvoer van zuurstofrijke lucht is. Slaap, als het even kan, met uw raam open en zorg dat het niet warmer is dan 16 of 17 graden in de slaapkamer.
  • Nuttig geen cafeïne- of alcoholhoudende producten vlak voordat u gaat slapen. Dergelijke producten beïnvloeden de gemoedsrust en zorgen ervoor dat u standaard slaappatroon wordt onderbroken.
  • Kiwi, walnoot, amandelen, kruidenthee en honing zijn producten die uw slaap wél kunnen bevorderen.
  • Kies zorgvuldig de tijdstippen uit dat u naar bed gaat. Als u altijd rond het zelfde tijdstip naar bed gaat, went uw lichaam hieraan en zult u makkelijker in slaap vallen.
  • Door het felle licht van je mobiel of tablet checken voor het slapen gaan zorgt ervoor dat je slecht in slaap valt. De kwaliteit van de slaap die je krijgt wordt ook sterk verminderd!
  • Verduister de slaapkamer goed. Licht verstoort de slaap en hoe donkerder de slaapkamer is, des te dieper en langer uw slaap wordt.
  • Zet uw wekker uit het zicht. Wanneer u moeilijk in slaap valt, is de kans groot dat u vaak op uw wekker kijkt. Dat geeft stress.
  • Zorg voor voldoende ontspanning voor het slapen. Stress en druk beïnvloeden de gemoedsrust. Door voor het slapen gaan een warm bad te nemen of ontspannen een boek te lezen vermindert de spanning op uw lichaam ten gunste van de goede nachtrust.
  • Een avondwandeling helpt om beter te slapen. De extra beweging en het feit dat u even ‘uw hoofd leeg kunt maken’ helpen om sneller in slaap te vallen. 
  • Sta ’s ochtends direct op na het wakker worden. Als u lang blijft liggen, beland u weer in een slaap-modus.

Deze slaaptips worden regelmatig ge-update. Heeft u nog een goede slaaptip voor deze lijst? mail deze gerust naar: marketing@mline.nl

Lees ook Slaaptips & Weetjes en onze Onderhoudstips.

Doe de test
en ontdek welke matras
het beste bij u past

Doe de matrassenwijzer

Onze verkooppunten
Altijd een M line
verkooppunt in de buurt!

Vind verkoopunten